Det finns 7 olika typer av annonstyper på Snapchat™

Top Snap Only

Top Snap körs utan någon bilaga då målet med denna annonstyp är att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Används bäst för ”branding”. Tillgängliga filtyper: Video, GIF, JPEG eller Cinemagraph.

Long form video

Använd denna bilaga för att förhandsvisa din video och ge tittaren ett alternativ till att se hela videon genom att svepa upp (max 10 min längd).

Web View

Använd denna bilaga om du vill att Snapchattare ska agera på din responsiva hemsida. Web View utökas med standard Snap Ads med möjlighet att svepa upp för att visa en webbsida som laddas omedelbart.

Story Ad

Story Ads, eller ”berättelsesannonser” på Svenska tillåter annonsörer att publicera ett avsnitt i Snapchats™ Discover-avsnitt som sedan kan öppnas i en kollektion i 3-20 Snaps.
Läs mer.

Camera Filter

Filter tillåter företag att delta i hundratals miljoner snaps skickade mellan vänner varje dag på Snapchat. När Snapchatters i ditt / dina val tar en snap kan de se ditt filter och använda det för att förklara var, när och varför de tog sin Snap.

Deep Link

Denna annonstyp kan hjälpa att få redan existerande användare att återvända till din app. Det är även ett bra sätt att få nya användare till din produkt. Om en användare som redan har din app gör en swipe up, så dirigeras användaren till den platsen i appen som du specificerat. Om en användare som inte har din app installerad gör en swipe up så dirigeras denne till appbutiken för att installera.

App Install

Standard Snap Ad som dirigerar användaren vidare till appbutiken för att installera.